Yan Darbe Koruması

Yolcuların darbe bölgesine yakın olmasından dolayı yan taraftan gerçekleşen çarpışmalar sonucunda ortaya çıkan sonuçların ön çarpışmalar ile karşılaştırılması pek mümkün değildir.

Karoserinin ön ya da arka tarafında bulunan malzemelerin deformasyonu sonucunda emilen enerji miktarının, yan yüzeylerde de aynı sonuçları göstermesi beklenemez. Olası bir yan çarpışma sonucunda yolcu bölümünün olabildiğince düzgün bir şekilde deforme olması için bu bölge özellikle sağlam olmalıdır ve kullanılan güvenlik sistemleri sadece birkaç mili saniye içerisinde tepki verecek şekilde tasarlanmalıdır.
Yaralanma tehlikesini mümkün olan en iyi şekilde azaltmak için tüm Volkswagen araçlarının bu bölgelerinde çeşitli koruma mekanizmaları kullanılır:

  • Yan darbe kirişleri kapıların daha sağlam olmasını sağlar ve yan taraftan gerçekleşen çarpışma sırasında ortaya çıkan enerjiyi eşit bir şekilde dağıtır.
  • Özel olarak dizayn edilen kalın ve güçlü kapılar aracın yan darbelere karşı deformasyon özelliklerini arttırır. Çarpışma esnasında ortaya çıkan güçler bu sayede daha etkin bir biçimde aracın tabanına ve tavanına aktarılabilir.
  • Sağlam A, B ve C sütunları, deformasyona karşı yolcu kabininde büyük dayanıklılık sunar.
  • Araç tabanında bulunan çapraz gergiler, yolcular için gerekli hayatta kalma alanını sağlar.
  • Optimum şekilde uyarlanmış yan ve baş hava yastıkları, çarpışma sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı etkili bir güvenlik sistemi oluşturur.

İlgili Linkler


Yolcu Bölmesi


A B C Ç D E F G H I İ K L M N O Ö P
R S Ş T U V X Y Z 1 2 3 4 5 6 7 8